Massør

Massasje er en av de viktigste behandlingsformene for plager i sener, muskler og ledd, og for bedring av kroppens funksjon. Kroppens bindevev kan av forskjellige årsaker trekke seg sammen og bli strammere og føre til stivhet og etter hvert smerter og betennelser. Idretts - og dyp bindevevsmassasje kan være veldig effektivt for å få bedret slike tilstander.

Massasje er også et veldig godt verktøy for å slappe av og senke stress gjennom en behagelig velværemassasje. Da masseres ikke muskulaturen fullt så dypt og man etterlater muskulaturen i en avslappet og mykere tilstand. Dette vil kunne ha innvirkning på vår generelle helse og er absolutt å anbefale i en hektisk hverdag.

Type massasje

Det finnes forskjellige typer massasjer for forskjellige behov. Noen har en spesifikk plage, en senebetennelse eller smerter i muskel eller ledd og vil derfor ha best nytte av idrettsmassasje. Andre ønsker massasje for å senke stress og anspenthet generelt og her kan velværemassasje være et godt alternativ. I vår klinikk har vi en egen massør som både bruker idrettsmassasje i sin behandling og velværemassasje utifra behovet til kunden. Begge massasjeformene har gode og viktige egenskaper for å behandle skader, plager og generelt stress og anspenthet.

Massøren ved Sentrumklinikken jobber også i et tett tverrfaglig samarbeid med akupunktør, kiropraktor og fysioterapeut. Dette kan være nyttig i situasjoner hvor plagen er komplisert og behøver ytterligere undersøkelse og evt behandling. Enten du kommer til oss for en dyp bindevevsmassasje eller ønsker en behagelig velværemassasje, er du i gode hender.

Er du i tvil vedrørende ditt behov, ta kontakt så kan vi hjelpe deg.

Effekt av massasje

- Senke stress

- Fjerne og forebygge hodepine

- Fjerne og forebygge smerter og verk i muskler og ledd

- Øke prestasjonsnivå ved mosjon og idrett

- Fjerne og forebygge kramper i ben

Hva gjør massøren

Når det foreligger en konkret plage vil behandleren undersøke det aktuelle område og finne årsaken til problemet. Deretter brukes det forskjellige bløtvevsteknikker og tøyningsmetoder for å bedre funksjonen i dette området og dermed fjerne smerte og plager. Det gis også råd angående bevegelse og egenøvelser slik at man på egenhånd kan forebygge nye plager. Ved behov jobber også massøren tverrfaglig med andre behandlere i klinikken for å tilpasse behandlingen den enkeltes behov.

Utdannelse

Massasje er en ubeskyttet tittel og hvem som helst kan i teorien kalle seg massør. Derfor kan også kvaliteten på massører variere og det er derfor viktig å sjekke at behandlerene har den nødvendige utdannelse og kompetanse for å utføre faget på en faglig god og trygg måte. Alle våre behandlere har lang utdannelse innenfor sine fagfelt og har derfor høy kompetanse innen massasje.

Ta kontakt om du ønsker å finne ut av om massasje hos oss er riktig vei å gå for din plage eller ditt behov.